Jumaat, 20 Mei 2011

Penangan Chiken pox

Lagi Mengenai Chiken Pox......

Tiba giliran si 'abah' kena chiken pox....dah tua pun masih kena chiken pox. Kebanyakkan orang kata kalu kena virus pox ni masa tua ..teruk ... tapi memang pun Mr Doc pon cakap cam tu..biar masa kecil kena impak tak teruk sangat berbanding kalau orang tua yang kena.

(18/05/2011) jam 6.00 petang.
Mr.Abah kena memang teruk...banyak penyakit sampingan yg datang sehingga terpaksa dibawa ke bahagian kecemasan Hospital Seri Manjung sebab dua hari x boleh nak menelan apa makanan..nak telan air liur sendiri pun sakit yang amat..akibat dua hari tak boleh nak makan perut diserang gastrik,sakit dada apalagi terpaksa buat pemeriksaan jantung (ECG)..alhamdullilah keputusan tiada masalah dengan jantung ...darah diambil pada lengan belah kiri dan legan belah kanan kena masuk ubat..tunggu kat bilik kecemasan selama 1 jam...alhamdullilah sekali lagi tiada masalah berkaitan dengan darah..cuma doktor sahkan kena serangan Gastrik sebab tak makan dan terlalu banyak ambil panadol...huhuhuhu

Sudah jatuh ditimpa tangga....(19/05/2011) jam 7.30 petang.
Sekali lagi Mr.Abah kena bawa ke wad kecemasan, sebab allergik ubat tahan sakit..huhuhu..abis kedua- dua belah mata bengkak ..ini kali kedua dah allergik ubat tahan sakit untuk tahun ni..kesian kat abah...kat wad kecemasan tadi ada seorang doktor pompuan, agaknya tengah pegnant kot..lintang pukang keluar wad tak mau tengok muka abah yg dah macam katak puru...huhuhuhu..kesian..terukkan kalau dah tua-tua kena virus pox ni.



Chiken pox


Keadaan belakang badan pada hari ke-4

Esok cuti yang Hospital Angkatan Tentera (HAT) kasi dah habis..keadaan masih teruk..nampak nya kena sambung lagi lah kot..apa- apa pun tunggu esok....

2 ulasan:

  1. Cari acyclovir cream untuk sapu. Cepat baik. Kalo budak2, letak calamine lotion je sbb acyclovir tu pedih takut budak2 tak tahan.

    BalasPadam
  2. acyclovir ...nanti nak beli kat farmasi sbb sepital cuma isu calamaine jerr 3-4 tube..budak dah baik ni tinggal bapak budak jerr nih...tq nany kasi info nama obat..

    BalasPadam